Die Handmaid goes multilingual!

Standard

Blogposts by die Handmaid now available in English! …sort of
*yay*!

Dearest readers!

Browsing the web, looking for new ideas for my medieval reenactment or -let’s be honest here- for the sole purpose of drooling at other peoples awesome handcrafts, I sometimes found myself a bit clueless because the websites in question showed wonderful pictures of wonderful garments, equipments and whatchamacallits, but I failed to understand what exactly was shown or how it was made, because the site was in polish, swedish or any other beautiful yet for me foreign language.

At this point I started thinking about my own little space here and to my shame I had to admit, that all my articles were only in German.

But no more! *raises tiny little fist*

From now on, new acticles will be postet in both German and English (in italics, maybe some scrolling will be required)
My old articles will get their english bits one by one.

ADDED: FIND ALL ENGLISH POSTS HERE 🙂
(or klick the tag „english“) in the tag-cloud on your right!)

I am new to the field of reenectment and historical garments in English, so I might use some technical terms a bit inconsistent in the beginning.
Any hints on (subject-related) vocabular is highly appreciated!

Enjoy!

Advertisements

»

  1. Zu später Stunde bin ich über die Handwerkerin um 1300 in Berlin gestolpert, die ich doch sehr apart fand. Das nur nebenbei.
    Eigentlich wollte ich Geschmack und handwerkliches Vermögen der Ausstattungs-Herstellerin und die materiale Stimmigkeit und Authentizität loben, die sich in der Gewandung durchaus ausdrücken.
    Das kann man nur selten sagen, wenn man das allgemeine Bemühen im Bereich historischer Darstellung betrachtet.
    Ich möchte also ermuntern und wollte nicht versäumen, das hier zu tun, weil ich weiß, dass es selten geschieht. Jene, die ein wenig wissen und selber handwerklich nicht ganz ungeschickt sind, sollten nicht mit Lob geizen, wo es angebracht schein!

    Ich hätte ja ein eigenes Bildlein als Rechtfertigung meiner Wortmeldung hochgeladen, wenn ich nur das Knöpfchen dafür gefunden hätte!

    Mit Gruß
    Karl Groß, Professional-Dilettant und Schweinetreiber in Ostelbien

    • Hochverehrter herr Schweinetreiber,
      na das Lob geht doch mal runter wie völlig unhistorischer Sahnekakao!
      Vielen Dank für diesen freundlichen Kommentar! 🙂
      mit besten Grüßen

      die Handmaid

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s